عمومی

نحوه ی نصب ریسه شلنگی، نواری ، خطی SMD

ریسه

ریسه ها، روشنایی های باریک و بلندی می باشند که به منظور تزیینات روشنایی از آنها استفاده می شود. این محصولات از انواع گوناگونی برخوردار بوده که در شرایط و مکان های مختلف از آن ها استفاده کرد. می توان ریسه ها را به منظور روشن کردن پله ها، سقف های کاذب، لبه باغچه ها و… به کار برد.

 

نحوه نصب ریسه ال ای دی نواری

این مدل از ریسه ها دارای قطر کمی می باشند و به شکل نواری و باریک در بازار عرضه می شوند. سایز طول این ریسه ها 5 متر تا 10 متر می باشد، اما امکان برش آنها تا 3 سانتی متر نیز وجود دارد. نصب ریسه نواری بسیار راحت می باشد و به نصاب احتیاجی نمی باشد. برای نصب آن به صورت زیر باید عمل کرد:

۱- مکان قرارگیری نوار ال ای دی را معین و تمیز و خشک کنید. سپس نوار LED را به اندازه لازم برش دهید. لازم به ذکر است به مکان های معین شده جهت برش نوار LED دقت کنید و برش را از آن مکان‌ها انجام دهید.

۲- نوار LED را در کانال ال ای دی نواری قرار دهید. توجه کنید که بعضی از ریسه های ال ای دی نواری به منظور نصب احتیاج به پیچ به جای کانال ریلی چسبی دارند.

۳- یک شیار مطلوب را تعیین کنید و ریسه نواری را درون آن قرار دهید. همچنین می توانید آن را در هر فضایی با چسب قرار دهید. به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از ایجاد حرارت بیشتر ، از چسب دارای خمیر سیلیکون استفاده نمایید.

۴- سپس درایور را به نوار LED وصل کنید. لازم به ذکر است می توانید از درایور کنترلی با کنترل از راه دور به منظور تنظیم شدت نور و رنگ ریسه ال ای دی استفاده کنید. به وسیله دیمر نیز میزان نور یا گرمی یا سردی لامپ ال ای دی نواری را تعیین کنید .

 

طریقه نصب ریسه smd تخت

این مدل ریسه ها دارای نور خیره کننده، مصرف پایین، طول عمر زیاد می باشند ولی برخلاف سایر مدل ها ضدآب نیستند. اگر می خواهید نورپردازی را در مکان صاف و مستقیم مانند زیرکابینت انجام دهید این نوع ریسه ها مناسب ترین مدل می باشند. در صورتی که به منظور نصب این مدل ریسه ها با توجه به مکان نصب، امکان بکار بردن چسب وجود نداشت ، ریل های مناسب ترین گزینه می باشند. به دلیل اینکه می توانید ابتدا ریل ها را به مکان مورد نظر پیچ و رول پلاک کنید و بعد smd شاخه ای را درون آن قرار دهید. لازم به ذکر است این ریل ها توانایی خنک کردن smd را نیز دارند. در نتیجه موجب افزایش طول عمر آنها می شود. این ریسه ها در رنگ‌های سبز، آبی، سفید، زرد و قرمز موجود می باشند و در تراکم های 15 الی 60 عدد در بازار عرضه می شوند.

نصب ریسه شلنگی یا شیلنگ ال ای دی

ریسه استریپ یا همان ریسه شلنگی معمولا از یک بورد، چیپ های ال ای دی و چسب در پشت بورد برای نصب تشکیل شده است. ریسه های شلنگی به منظور فضای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شوند که این مورد به مقدار مقاومت آن ها در مقابل آب بستگی دارد. به دلیل منعطف بودن ریشه ها و امکان برش آنها به تقسیمات کوچک تر از آنها به صورت وسیعی در مکانهای گوناگون استفاده می شود. از ریسه های شلنگی به جز استفاده در ساختمان ها در جاهای مختلف مانند کامپیوترها، اسباب بازی، ایجاد روشنایی در محیط کار، آلاچیق ها و خانه های تابستانی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *